Prázdninový provoz - kritéria pro umístění a rezervace míst
PRÁZDNINOVÝ PROVOZ MŠ ÚSTÍ NAD LABEM – ORGANIZACE REZERVACE MÍST
(1. 7. 2024 - 23. 8. 2024)
Vážení rodiče,
od pondělí 18. 3. 2024* Vám bude umožněno provádět rezervaci
míst v náhradních MŠ v Ústí nad Labem, které
budou pro Vás k dispozici v době přerušení provozu Vašich kmenových
MŠ. Upozorňujeme, že se jedná o nadstandardní službu, kterou chceme vyjít vstříc zaměstnaným rodičům, kteří
nemají jinou možnost a nepodařilo se jim zajistit náhradní řešení.
Provoz MŠ, které budou k dispozici, bude rovněž omezen z důvodu čerpání řádných dovolených zaměstnanců a z důvodu provádění plánovaných oprav a malování prostor, které vycházejí z platné legislativy. Na základě těchto skutečností bude počet míst v náhradních MŠ limitován.
Kritéria pro umístění v náhradních MŠ (vytvořena ve spolupráci se zřizovatelem):
- dítě musí být zapsáno k předškolnímu vzdělávání pro školní rok 2023/2024 v některé z MŠ Ústí nad Labem, jejichž zřizovatelem je statutární město Ústí nad Labem
- umístění v rámci náhradního provozu je možné pouze v období, kdy je omezen provoz kmenové MŠ dítěte
- v době, kdy se bude dítě účastnit náhradního provozu, musí mít dovršen věk 3 let
- umístění v rámci prázdninového provozu bude umožněno pouze dětem, jejichž oba rodiče jsou zaměstnáni a doloží potvrzení o zaměstnání (s výjimkou zaměstnaných samoživitelů, po prokázání příslušnými dokumenty)
- zákonný zástupce může pro umístění svého dítěte využít pouze jednu MŠ zařazenou do náhradního provozu a k výběru jedné MŠ může využít pouze jedné skupiny MŠ (to znamená, že po celou dobu trvání náhradního provozu, může dítě navštěvovat pouze jednu náhradní MŠ)
Rezervace míst
- rezervace míst bude možná pro období 1. 7. 2024 – 23. 8. 2024
- rezervace míst bude probíhat výhradně písemnou formou prostřednictvím e-mailu od pondělí 18. 3. 2024 od 8.00 hodin (z důvodu transparentnosti – časové údaje budou rozhodující pro systém řazení zájemců o přijetí a možnosti náhradníků), rezervaci nelze provést telefonicky
- e-maily doručené před 8.00 hodinou nebudou zařazeny do rezervačního systému
- náležitosti e-mailové rezervace:
- jméno a příjmení dítěte
- věk dítěte
- název kmenové MŠ, kterou dítě již navštěvuje
- v případě, že se budete pokoušet o rezervaci místa ve více MŠ, tak je nutné uvést preference MŠ (pokud tak nebude učiněno, rozhodnou o umístění dítěte ředitelky MŠ s přihlédnutím na trvalý pobyt dítěte a volné kapacitě)
Ostatní identifikační údaje o dítěti budou zjišťovány individuálně a v souladu s požadavky GDPR.
- rezervace míst bude probíhat do naplnění počtu volných míst (informaci o naplnění počtu volných míst zveřejní ředitelky MŠ na webových stránkách svých MŠ)
- prostřednictvím e-mailu získají zákonní zástupci, kterým bude potvrzena rezervace místa, informace o dalším postupu pro dokončení administrativních úkonů
- zákonní zástupci jsou povinni (po potvrzení rezervace místa v náhradní MŠ) kontaktovat ředitelku své kmenové MŠ a vyžádat si opis dokumentu s evidenčními údaji o dítěti včetně potvrzení pediatra o zdravotní způsobilosti dítěte a doručit tento dokument do náhradní MŠ před nástupem dítěte
- finanční náklady spojené s umístěním dítěte v rámci náhradního provozu uhradí zákonní zástupci před zahájením docházky dítěte (nejpozději v den nástupu, způsobem dohodnutým s ředitelkou náhradní MŠ)
- na umístění dítěte v náhradní MŠ nevzniká právní nárok
* Vyhláška č. 14/2005 Sb., § 3
Přerušení nebo omezení provozu mateřské školy
(1) Provoz
mateřské školy lze podle místních podmínek omezit nebo přerušit v měsíci
červenci nebo srpnu, popřípadě v obou měsících. Rozsah omezení nebo přerušení
stanoví ředitel mateřské školy po projednání se zřizovatelem. Ředitel ve
spolupráci se zřizovatelem zároveň projedná s řediteli jiných mateřských škol v
obci možnosti a podmínky předškolního vzdělávání dětí mateřské školy v jiných
mateřských školách po dobu omezení nebo přerušení provozu. Informaci o omezení nebo přerušení provozu zveřejní ředitel mateřské
školy na přístupném místě ve škole nejméně 2 měsíce předem; zároveň
zveřejní výsledky projednání podle věty třetí, popřípadě také informaci
o možnostech a podmínkách
zajištění péče o děti v souladu se zvláštním právním předpisem 2a) v době omezení nebo přerušení provozu.